Fiat Panda 4x4

Fiat Panda 4x4

Originalan i uočljiv stil, napredna tehnologija dostupna svima, inteligentna rješenja koja čine život jednostavnijim, upisane su vrijednosti u DNA marke Fiat. Fiat Panda 4x4 prenosi Fiatov 'modus vivendi' uz naglašenu osobnost, dinamičnost i avanturizam. Namijenjena jednako neravnim terenskim cestama kao i gradskoj džungli.

Vozilo raspolaže sa dva motora: 1.2 sa 60 konjskih snaga i 1.3 Multijet sa 70 konjskih snaga, paketima opreme Base i Climbing, dva interijera i jedanaest boja karoserije.

Vozilo je dugo 357 cm, široko 160 cm, a visoko 163 cm, karakterizirano izuzetnom upravljivošću i vidljivošću zahvaljujući 5 cm višem podvozju u odnosu na standardnu verzije Pande. Krug okretanja iznosi 9,6 metara.

Minimalna udaljenost od podloge u Climbing verziji iznosi 165 mm, a u Base verziji 160 mm. Estetski dojam 'offroad' vozila je upotpunjen prednjim i stražnjim branicima, a bočne zaštite su većih dimenzija. Osim toga Climbing verzija raspolaže posebnim pneumaticima dimenzija 185/65-R14 (M+S), dok Base verzija raspolaže s onima dimenzija 165/70-R14 (M+S).

Novu Pandu 4x4 karakterizira integralni pogon, a diferencijali se automatski uključuju ovisno o podlozi. Posebno valja istaknuti prednji prilazni kut koji, kao kod pravog terenca iznosi 24˚ u verziji Climbing. Stražnji prilazni kut iznosi 42˚, dok je prijelazni kut 24˚. U verziji Base te vrijednosti su 26˚, 44˚ i 23˚. Maksimalno savladivi nagib iznosi 52%.

Unutrašnjost je modularna zahvaljujući preklopivom stražnjem sjedalu, te se volumen vozila kreće od 200 do 855 dm3. Upravljačka konzola je funkcionalna i moderna, ručica mjenjača se nalazi na njezinom centralnom dijelu, čime je i olakšana upravljivost. Funkcionalnost nove Pande dokazuju i brojni detalji poput udobnog naslona za ruku i prostranih pretinaca za odlaganje sitnica u prednjim vratima.

Motori i mjenjači

Nova Panda pogonjena je motorima izvrsnih performansi, niske potrošnje i visoke ekološke osvještenosti jer zadovoljava norme Euro 3 i Euro 4. U ponudi je jedan benzinski i jedan dizelski motor. Benzinski 1.2 sa 60 konjskih snaga je 8-ventilski nasljednik uspješnog Fire motora, a Dizelski 1.3 16 v Multijet sa 70 konjskih snaga najbolji je i najnapredniji mali dizelski motor uopće.

1.2 8v Fire

Motor razvija snagu od 60 KS pri 5000 okretaja u minuti, a maksimalna brzina iznosi 145 km/h. Okretni moment iznosi 102 Nm pri 2500 okretaja u minuti, potrošnja u gradskoj vožnji je 7.9 l/100 km, na otvorenoj cesti 5.8 l/100 km i 6.6 l/100km kombinirane vožnje.
Panda 4x4 opremljena tim motorom brzinu od 0 do 100 km/h postiže za 20 sekundi, a maksimalna brzina mu je 145 km/h.

1.3 Multijet 16v

Najmanji i najnapredniji dizelski motor sa direktnim ubrizgavanjem ‘Common rail’ tehnologije druge generacije očekuje se u drugoj polovici 2005.Riječ je o četverocilindričnom motoru zapremine 1248 cm3, maksimalna snaga mu je 51 kW, tj. 70 KS, a maksimalni okretni moment je 145 Nm pri 1500 okretaja u minuti.

Težak samo 130 kg, dug 50 cm, a visok 65, pravo je čudo tehnologije. Vijek trajanja je znatno duži od uobičajenog, a i redovne izmjene mehaničkih dijelova primjerice remena su nepotrebne, dok su intervali izmjene ulja povećani (sa 20 na 30 000km). Motor zadovoljava norme Euro4 o emisiji štetnih plinova, postiže maksimalnu brzinu od 160 km/h, a 100 km/h postiže za 13 sekundi.
Riječ je o motoru koji jamči tiši rad, udobnost, elastičnost i brzi odaziv na papučici akceleratora.

Nova Panda u ponudi je sa jednim mehaničkim mjenjačem sa pet stupnjeva prijenosa, a namijenjen je svim verzijama motora.

Sistem 4x4 integralnog prijenosa

Idealna sinteza elegancije i 'off road' mehanike, nova Panda 4x4 odskače u klasi svojom stilskom profinjenošću, detaljima i bogatom opremom. Vozilo karakterizira integralni pogon koji se automatski uključuje prilikom lošeg prijanjanja prednjih kotača uz podlogu.
Panda 4x4 je idealna za svaku cestu: po snijegu, kiši, ledu, blatu, bez obzira na nagib. Zahvaljujući dinamičkim karakteristikama i udobnošću više klase, Panda 4x4 je idealna za duga i zahtjevna putovanja.

Prijenos nove Pande 4x4 sastoji se od dva diferencijala i Ferguson spojke. To je trajni pogon na sva četiri kotača koji ne zahtjeva nikakvo posebno uključivanje, a osigurava optimalnu distribuciju pogonskog momenta između prednje i stražnje osovine u skladu s uvjetima trakcije s podlogom.

Na terenu sa normalnom trakcijom (npr. suhi afalt), 98% pogonskog momenta je usmjereno na prednju osovinu tako da se vozilo ponaša kao da ima samo pogon na prednje kotače sprječavajući pri tome pretjerano trošenje guma i potrošnju goriva zbog male razlike u brzini vrtnje između prednjih i stražnjih kotača. Na terenu sa slabijom trakcijom (npr. snijeg, led, blato) prednji kotači imaju tendenciju proklizavanja, ali Ferguson spojka odmah ispravlja tu tendenciju postajući “kruta” i progresivno prenosi povećani udio momenta (u potrebnom iznosu) na stražnje kotače kako bi se spriječilo proklizavanje i pogon distribuirao na sva četiri kotača. Ovaj prijenos momenta na stražnju osovinu nije primjetan vozaču, osim u izvanrednom “držanju” ceste.

Superkompaktni 'terenac' pruža udobnu vožnju zahvaljujući specifičnom ovjesu, prednji je nezavisni tipa McPherson sa pomoćnim poprečnim oscilirajućim ramenima pričvršćenim za pomoćnu stabilizacijsku šipku amortizera. Stražnji je ovjes također nezavisan, a integralni sistem raspolaže shemom longitudinalnih ramena.

Opremljenost i udobnost

Fiat Panda putnicima pruža sve prednosti tehnologije u službi udobnosti i sigurnosti. Od inovativnih rješenja, kao opcija, najznačajniji su automatski klima uređaj sa peludnim filterom, Skydome krovni otvor, koji zauzima gotovo 70 % krovne površine i sastoji se od dva staklena panela (jedan fiksan, a drugi pokretan) te radio uređaj sa CD-om.

Bogata serijska i dodatna oprema odlika je nove Pande. Udobnost se može usporediti s onom u vozilima više kategorije: od senzora za parkiranje, tempiranih svjetala, inteligentnog pranja vjetrobrana do odgođenog gašenja svjetala ('follow me home'). Nova Panda opremljena je električnim servoupravljačem Dualdrive čija je funkcija povezana sa brzinom vožnje.

Sigurnost

Nova Panda osim stila nudi naprednu i pouzdanu tehnologiju, bogatu opremu i udobnost. To čini Pandu jednim od najsigurnijih vozila u segmentu. Na polju aktivne sigurnosti kočioni sustav nove Pande sa dva neovisna hidraulična sistema jamče sigurno i brzo zaustavljanje. Na verzijama sa 1.2 Fire motorom diskovi su promjera 240 mm (prednji su ventilirajući), a na verzijama sa Multijet motorom su promjera 257 mm.

Na svim je verzijama Pande 4x4 serijski ABS sa EBD-om sa funkcijom MSR. Na polju pasivne sigurnosti na raspolaganju je do 6 zračnih jastuka, sigurnosni pojasevi, nasloni za glavu i protupožafni sustav FPS. Karoserija je programiranog deformiranja, dodatno pojačana u prednjem i stražnjem dijelu, visoke otpornosti na prohrđavanje. U slučaju sudara Nova Panda 'upija' udarce do 4 km/h bez ikakvih oštećenja. Dodatna sigurnost djeci su dobro poznati Isofix nosači za sjedalicu.

Nova je Panda prošla najstrože međunarodne testove sa odličnim ocjenama.


Fiat Panda 4x4 - Slike vozila